Recenze: Okupace – Cineuropa

Recenze: Okupace – Cineuropa

– Po invazi vojsk Varšavské smlouvy přijme skupina pražských divadelníků na likérovém sezení po představení nebezpečnou návštěvu ruského vojáka, v prvním vystoupení Michala Nohegela

LR: Alexey Gorbunov, Otakar Prusik, Martin Bekhlat, Anthony Furmanova v Práce

Podívejte se na film o divadelních lidech – nebo se jen podívejte na klasickou hru – a pravděpodobně vás přivítá kopie nebo Miz v Abiimu-Jako efekt. Proč hrát jednoduše, když můžete hrát ve hře, která nabízí rozmarné metakomplikace? A víme, že profesionální herci rádi nosí svou práci s sebou, protože jejich zákulisní životy nabývají charakteristik samotné hry. Práce [+see also:
trailer
interview: Michal Nohejl
film profile
]
První celovečerní hra českého režiséra Michel Naheel, je další cestou přes tyto známé myšlenky, hrát – samozřejmě – nadšeně, i když hodně vyspěle, a přitom upřímně bít politickou ikonu z dob studené války na hlavu. Film měl mezinárodní premiéru v r Filmový festival Černé noci v TallinnuÚčast na první filmové soutěži po srpnovém divadelním představení v ČR.

(Článek pokračuje níže – informace o firmě)

Navzdory zájmu o přesnou historickou přesnost, Práce Cítí se uvězněn ve svém vlastním časovém prostředí, jako v bujné sametové rakvi, se svými úvahami o loajalitě a propagandě nereagující na současnou politiku a její přehled o napětí v éře Pražského jara našemu chápání jen málo přispívá. Ale Noahgel a jeho soudruzi Voytech maska A Marek Šindelka Stále dosahuje satirického a satirického tónu, připomínajícího tehdejší filmy české nové vlny, a také se vrací k lubitschovské spirále v Hollywoodu. být či nebýt – Tam, kde jsou varšavské hry, unavené hraním, pověřeny vzdorovat okupační moci samy.

Začínáme tím, že herci dokončují hru v duchu českého novináře a odbojáře Julia Vučiče a v pořadu Vladimír (Cyril Debre), herec, který ho hraje, je v situaci podobné PETA, kdy je mučen nacistickými důstojníky. Režisér hry Jindřich (Martin Peschlat), produkt Reditel (Otakar Prosk) a všichni ostatní herci – z nichž jeden zůstal v uniformě SS – se poté, co spadla opona, přesunuli do opuštěného a atmosféricky osvětleného doupěte divadla. Napjaté ostny se vyměňují o napjaté kulturní atmosféře uprostřed okupace a utopí se mnoho půllitrů českého piva. Pak, kdo se připojí k jejich shromáždění, ale je to jednoznačně ruský voják s PTSD (Alexej Gorbunov), který začne s nabídkou, že hercům prodá benzín, pak přistoupí k nevhodným zálohám vůči mladému hereckému kolegovi; Toto jsou narozeniny (Antonína Furmanová), vnučka Vojkovy sestry, která přijela vyzpovídat Jendricha – sám bývalého radikálního divadelníka, který sympatizuje spíše k Německu než jeho kolegové.

READ  Umělec vytváří umění a poté je zničí, aby spustil CallistoNFT

Zdůraznění skutečnosti, že se to skutečně změní v další napjatou pokojovou hru, voják drží útočnou pušku – a my víme, co se stane, když ji představíme v prvním aktu. Voják se nakonec stane smrtelnou hrozbou pro lidi v divadle a prostřednictvím spolupráce a odporu se rozehraje plešaté alegorické drama, v němž se nečekaný člen tlupy ocitne v roli, která napodobuje Vujkův osud. Nebezpečí se stává tak stresujícím, že je nereálné vidět tyto střízlivé dramatiky najednou jednat jako ve velkorozpočtovém válečném filmu. Ale stále se láme odhalující linka ve zvláště českém druhu sebepohrdání: „Nejsme nic jiného než hovno na dně bot historie,“ říká jedna postava na konci — a Nohejl začíná vyvolávat lítost, kterou zpočátku slibovala.

Práce Jedná se o produkci z České republiky, výrobce jednotka + pohovka.