Recenze: Mad God je hodinu a půl dlouhé video z 90. let

V epickém stop-motion filmu Phila Tibeta je scéna Boží šílenství Hlavní hrdina, The Assassin, je uvržen do světa extrémní hrůzy. Válečné stroje na něj útočí ze všech stran, vybuchnou na něj biomechanická monstra a zvrací na něj a pár lidí kolem něj se dopouští příšerných operací a tryská svými vlastními rakovinovými výrůstky. Je to vizuálně okouzlující, i když velmi znepokojivé… oh počkat, to je vlastně každá scéna v Boží šílenství. Pravdou je, že i když je film nepřetržitou vizuální hostinou pro metalové hlavy, Boží šílenstvíPříběh, postavy a dominantní poselství jsou až na druhém místě. A to nemusí být nutně špatné, v závislosti na tom, proč to sledujete.

Animační styl stop-motion a umělecký design za sebou Boží šílenství Je určitě nádherná, připomíná tvorbu českého režiséra Jana Vankmayra a animovaná videa k písním Tool jako „Sober“ a „Ænima“. Pohyby jsou trhané, pozadí je plné rušivých a znepokojivých obrazů, a když se v tomto mixu přepálené hnědé, bronzově šedé a mastné černé konečně objeví barva, oko na ní ulpí v zoufalém hladu. Lebky, zbraně a nepředstavitelné zločiny proti přírodě lemují každou polici a stékají z každé vytékající trubice. Je to krásný a působivý pohled

Co se týče zápletky? Nevím, že svět je uvězněn v neustálém válečném stavu? Že poslední zbytky kdysi civilizace ponořené do podzemí nyní žijí v nekonečném koloběhu mučení a bídy? Že kdybychom sami sobě nechali život, život by zkrátila jen bolest? V celém filmu jsou opakující se postavy a dělají věci, ale upřímně na tom nezáleží. Je to vizuál, který se vám mihne před očima, a obrovská nadsázka kreativity a tvrdé práce, která do tohoto filmu jednoznačně vstoupila, stojí za to.

Určitě byste se měli dívat Boží šílenství. Je to tak zábavné a dává vašemu mozku zdravou dávku skvělých vizuálních podnětů. Ale v tomto ohledu je to spíše jako sledování obrovského, epického hudebního videa, které existuje pouze proto, aby poskytlo mysli nepřerušovaný pochod temných a radostných záběrů, na kterých se můžete najíst. Je to určitě úžasný počin a ten, na který by se měla dívat každá kovová tyč v televizi – možná bude těžké vysvětlit, co to je. Kolem.

Boží šílenství tekoucí Exkluzivně na Shudder.

READ  KVIFF Group koupila českého distributora Arthus Aerofilms (exkluzivně)