Recenze filmu Marlowe: Liam Neeson špehuje spící záhadu Neila Jordana

Liam Neeson hraje slavného soukromého detektiva Raymonda Chandlera Marlowe, luxusně navržená, krásně ilustrovaná, přesto tajemná a nakonec neuspokojivá záhada, která je nyní k dispozici k zapůjčení nebo zakoupení na Prime Video, Apple TV+ a dalších streamovacích službách. Režisér Neil Jordan adaptoval román Johna Banvilla černá blondýnanový příběh pro rok 2014 s původním Chandlerem.

2022 | Sniper: Rogue Mission – Fir…

Povolte prosím JavaScript

Stejně jako samotný Marlowe, Neeson možná není tak ikonický jako Humphrey Bogart, který hrál Marlowa v klasice z roku 1946. Velký spánekNebo tak charismatický jako Elliott Gould v roce 1972 Dlouhé loučení. ještě pořád přijato Hvězda podává příjemně nenápadný výkon jako strašidelný stárnoucí detektiv s dlouhou kariérou v první světové válce a tak unavený záležitostmi hollywoodské elity, že se do nich nyní zapletl.

Marlowe otevírá, stejně jako tyto příběhy, atraktivní blondýnou, která se vplíží do detektivovy kanceláře. Je předvečer druhé světové války – v rádiu slyšíme „Hitler řekl Británii, že Československo je hotová věc“ – a ta žena je Claire Cavendish (Diane Kruger), bohatá dcera slavné herečky, která si najme Marlowa, aby ji vystopoval. milenec na útěku Nico Peterson (François Arnault).

Detektiv Neeson se nestaral o příběh, který se točil kolem Claire. „Jdi k věci,“ vyštěkl na ni. Ale vezme případ, protože je to placená práce, a my máme dojem, že nemá nic lepšího na práci. Marlowe brzy zjistí, že je zapletena do celé záhady, která zahrnuje jejího manžela Richarda (Patrick Muldoon), matku Dorothy Quincannonovou (Jessica Lange) a jejího milence, amerického velvyslance v Británii (Mitchell Mullen).

Případ ho přes Petersenovu sestru Lane (Daniella Melchior) přivede do exkluzivního nočního klubu, který vlastní Floyd Hanson (hraje ho Danny Huston, takže víme, že není na stejné úrovni) a do náruče zločineckého bosse Lou Hendrixe (Alan Cumming). ) a jeho benevolentního řidiče Cedrica (Adewale Akinnuoye). -Agbaje).

READ  Historická budova dokresluje náladu českého hnutí "Skleněný pokoj"

A když se Marlowe ponoří hlouběji do temného podsvětí, dostane se k pomoci svých starých přátel z losangeleského policejního oddělení v podání Iana Harta a Colma Meaneyho, kteří oceňují, že si nemusí špinit ruce.

Všechny ingredience jsou zde pro uspokojivou záhadu, ale stejně jako hlavní hrdina, Marlowe je to jedno. Jedná se většinou o poměrně staromódní detektivku, ale postoj, který má k tajemnu, Velký Lebowski nebo inherentní neřest, hořká historická ironie. To je zvláštní, protože Marlowa napsal režisér Jordan po boku skvělého Williama Monahana (pozděA Londýnský bulvár).

Je tu jistý bod, který musí Marlowe prolomit: tvrdohlavý detektiv Chandler, který se o případ, který vyšetřuje, moc nezajímá, je nucen vyrovnat se s nevinnou obětí, kterou nedokázal ochránit, zvážněl a vykonat pomstu. A i když se něco takového děje ve vyprávění, nikdy se to nestane v duchu.

I když se Jordan nezajímá o mystiku v jádru jeho příběhu, předvádí úžasnou show: Marlowe Vypadá to naprosto fantasticky, s prvotřídními dobovými detaily, které diváka zcela přenesou zpět do Los Angeles konce 30. let minulého století. I interiéry zalité měkkým světlem přes žaluzie zachycují jakousi filmovou tvorbu, kterou už nevidíme.

I když se tato záhada nepřibližuje klasice Chandler, má co nabídnout a více odpovídá dvojici remaků ze 70. let, kde hlavní roli hraje Robert Mitchum jako soukromý detektiv. S atraktivním produkčním designem a kamerou, lahodnými hereckými výkony prvotřídního hereckého obsazení a zábavným výkonem starého muže Marlowa je toho dost, aby si zasloužilo alespoň umírněné doporučení.