Recenze ‚Art Talent Show‘: Vtipná přednáška z české umělecké školy ve stylu Wisemana

„Sebeprezentace, ano?“ Říká učitel, na kterého neudělalo dojem krabicové portfolio uchazeče pro příští semestr na umělecké škole. „Je to vážná sebeprezentace a vůbec nic jiného,“ poznamenává další, než si všimne malované atmosféry ve tvaru penisu jako součásti podání a „co je důležité, je pokryta stříbrným sprejem.“ Vítejte v týdnu přijímacích zkoušek na Akademii v Praze v roce 2020 a neuctivé, ale podivně optimistické „umělecké talentové show“ Tomáše Bojara a Adély Komrzé, dokumentu o umění nebo talentu spíše než o sisyfovském úkolu hodnotit jedno a pečovat o druhé.

V souladu s tím nevidíme mnoho skutečných uměleckých děl, dost na to, abychom byli hluboce vděční, že nemáme práci, kterou dělají autoři. Místo toho se Bojar a Komrzý, dva poprvé spolupracující dokumenty, zaměřují na různé procesy a přístupy různých studií. Jsou to stresující, vyčerpávající a pravděpodobně pro některé i srdcervoucí dny. (Film diplomaticky končí těsně před vyhlášením finále, takže se nikdy nedozvíme, čí přesně byla přesvědčení otřesena.)

Podobně jako tok dokumentů Fredericka Wisemana o organizacích a komunitách, kterým slouží, se zde postupně objevují určité osobnosti, i když ne na úkor širšího obrazu. Katerina Oliva a Tarina Alster, spoluvedoucí New Media Studios, jsou obzvláště živé, jejich těsné pouto a zvláštní atmosféra vytvářejí pohodlnou a konfrontační techniku ​​rozhovoru. Obě queer ženy se jejich chaty se studenty často točí kolem genderu a sexuality a pansexualita jedné studentky vede obě k přátelským sporům ohledně toho, zda je bisexualita zastaralým konceptem.

Ale takové problémy identity spolu s obavami o sociální spravedlnost zaměstnávají velkou část příchozích studentů, což z „umělecké talentové show“ dělá vážný komentář ke generačním rozdílům. Otázky profesorů umění Marka Meduny a Petra Daba jsou navrženy tak, aby studenty přivedly do nepříjemné diskuse, nakrátko je zaujalo použití nebinárního studenta v množném čísle v první osobě (jejich umělecké dílo je kupodivu všechno možné, jen ne láskyplně nakreslené mužské genitálie). Později Meduna a Dub přimějí vegetariána, aby přiznal, že chtějí vyzkoušet lidské maso.

READ  Bliskova mezi konkurenty za pronásledování české nepolapitelné majorky na US Open

Pomáhá to, že většina začínajících umělců má vrozenou touhu provokovat: tvůrce videa vzdušně popisuje myšlenku instalace kolem myšlenky nakazit někoho AIDS jako prostředek, jak mu zabránit v podvádění; Jiný kandidát vyplní písemnou část zkoušky a rozhodne se, že zakryje odpovědní arch jasně oranžovou barvou. Dohlížející profesor zlehka poznamená, že to historikům umění a teoretikům hodnotícím tyto experimenty nepůjde, a vidíme, že oranžový papír dostává nepříjemnou reakci již tak pomalu se pobavené skupiny fixů. Studenti podivně chápou, co je bazilika.

Nebýt klidu elegantní kameramanské práce Šimona Dvorka, která film na tolik dní rozptýlí, mohla by z mnoha oddělení a četných diskusí vzniknout otřesný zážitek. A kdykoli tempo příliš zakolísá, střihne redaktorka Hedvika Hansalová Dvořákův podpisový záběr: šířku vstupu do akademie hlídané starší paní sedící za prosklenou recepcí. Umělecká díla pro vystavení.

Žádná taková fantazijní myšlenka tuto ženu nenapadla. Ve svých interakcích se studenty a učiteli se zdá být vysloveně praštěný typ. Jeho přízemní postoj poskytuje kontrasty k experimentu se vším všudy v horních místnostech, kde jeden učitel vtipně odkazuje na firemní „balokraty, egoisty a sociopaty“, když nabízejí podivné úkoly a cvičení jako slepá víra. Jděte do nejbližšího parku nebo křičte co nejhlasitěji.

Zdá se, že zajímavý, pohlcující film je připraven na zdravý provoz na dokumentárním festivalu, ale jeho zasloužené vítězství v kategorii Proxima v Karlových Varech – vzácné vítězství pro non-fiction film v sestavě silně zatížené fikcí – signalizuje jeho dosáhnout. Návštěvníci veřejných festivalů a uměleckých galerií. Protože ať už se na tento osvětlující dokument díváte jako na portrét instituce, snímek generace nebo jako portrét obětavosti a vytrvalosti, kterou projevili učitelé, „Art Talent Show“ porovnává a staví do kontrastu různé styly a metody. . Umělecký projev to ukazuje. Není to stříbrné dildo nastříkané sprejem.

READ  Indické vízum pro občany Cookova ostrova, Česka, Dominiky, Pobřeží slonoviny a Džibutska

About the Author: Alanna Cobbett

"Hrdý výtržník. Oceněný odborník na kávu. Hodně padá. Typický webový fanatik. Twitter geek."